Niektoré facelifty sú takmer neviditeľné, niektoré zmenia aj podstatu. Citroën C4 Cactus už nie je crossover ale hatchback a navyše si prináša nové tlmiče. Progresívne hydraulické dorazy sľubujú pohodlnú jazdu ako na obláčiku.Keď sa Cactus po prvýkrát predstavil na ženevskom autosalóne v roku spôsobil malú revolúciu vo vnímaní francúzskej značky. Netradičný tvar karosérie s plastovými výplňami na dverách pôsobili ako magnet. Cactus bol asi prvé sériovo vyrábané auto, ktoré si ľudia mali potrebu obchytkať. Model sa pri tom nikdy nehral na dynamické auto. Z vonku bol netradičný a vo vnútri vládlo retro a alternatívny prístup. Airbag spolujazdca je uložený nad ním, vďaka čomu sa priehradka mohla otvárať smerom dohoda. Dvere sa zatvárajú prostredníctvom akéhosi koženého držadla, spolujazdec má len jeden výduch ventilácie, zadné okná nie je možné otvoriť len vyklopiť a posádka vpredu sedí na kráľovských kreslách. Na tom sa v rámci faceliftu nezmenilo vôbec nič. Teda okrem sedadiel a takmer všetkého ostatného. Už na prvý pohľad je jasné, že toto je iný Cactus. Plastové doplnky tzv. Airbumps sú omnoho menšie. Usídlili sa len na spodnej časti dverí. Ustúpili aj z okolia svetiel a zadnej časti auta. Vďaka tomu má auto omnoho viac lakovaného povrchu. Okrem toho vyzerá vzdušnejšie a dynamickejšie. Dizajnéri upravili aj zadné svetlá, ktoré dostali 3D grafiku. Charakteristické línie ostali zachované. Rovnako sa, samozrejme, nezmenila ani platforma. C4 Cactus aj naďalej stojí na platforme PF1. Vo vnútri je tichšie a pohodlnejšie Citroën sa vo vnútri rozhodol vylepšiť to najlepšie. Sedadlá. Zmenil hustotu penovej výplne a pridal ešte jednu vrstvu navyše. Výsledkom je ešte lepšie sedenie ako predtým. Sedadlá sú na dotyk mäkšie, no to neznamená, že vodič a spolujazdec do nich zapadnú ako do koláča. Ich veľkosť sa nezmenila. Aj objemnejšie typy postáv si v nich nájdu svoje miesto. Medzi sedadlami sa nachádza lakťová opierka. Tá je však príliš nízko, malá a príliš vzadu na to, aby s ňou posádka bola spokojná. Nám sa z nej lakeť veľmi dobre šmýkal dole, smerom k radiacej páke. Francúzsky výrobca pracoval aj na odhlučnení podvozku. Práca sa podarila a jazda s Cactusom je tichšia, ako tomu bývalo doteraz. Najvýraznejšie do interiéru preniká zvuk motora. Na tom odporúčame popracovať smerom do budúcnosti. Pohodlie na prvom mieste Hlavným ťahákom faceliftu sú však nové tlmiče. Výrobca ich vybavil progresívnymi hydraulickými dorazmi. Vďaka nim môžu byť v štandardných polohách mäkšie a v krajných polohách sa zmení ich charakteristika. Systém je úplne mechanický. Vodič ho nemôže zmeniť ani nastaviť. Tlmič má v sebe akoby ešte ďalšie dva menšie tlmiče. V praxi to znamená, že za normálnych okolností Cactus plavnejšie zvláda filtrovať bežné nerovnosti ciest. Nie je to vzduchový podvozok, ktorým sa kedysi pýšil model C5. Nové progresívne hydraulické dorazy chce Citroën použiť aj v nástupcovi C5, C5 Aircross. Môžeme zhodnotiť, že systém skutočne funguje. Jazda s ním je o čosi mäkšia. Dobre zvláda najmä zvlnenú vozovku, alebo spomaľovacie prahy. Nie je to offroad. Posádka bude vo vnútri veľké výmole a výtlky cítiť. Aj keď vďaka novým hydraulickým dorazom sa ich prejazd zaobíde bez výrazného buchnutia, o ktoré sa starajú štandardné dorazy, keď tlmič dôjde do krajnej polohy. Po novom je však Cactus určite pohodlnejší ako predtým a dostáva sa do čela svojej triedy.
TEST: CITROEN C4 CACTUS_ZMAKNUTY BODY SPORTS - YouTube | |
3 Likes | 3 Dislikes |
86 views views | 11,134 followers |
People & Blogs | Upload TimePublished on 4 Jun 2018 |
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét